Heipodei ja hellät tunteet. Oon aika ekstaasissa just nyt, olen pysynyt kotona jo kokonaisen viikon ja päivä päälle! Heheh, no ei vaiskaan, tosin se on kyllä totta että kesäkuu tuntu menevän tyyliin viikko tai vajaa kotona, viikko tai vajaa jossain muualla (suurimmaksi osaksi kotikotona :D) Tällä viikolla onkin puikot heilunu hurjaan tahtiin kun lämpötilatkin laski vähäsen.

IMG_0705-normal.jpg

Ensinnäkin sain tehtyä valmiiksi vihreät kynsikkäät, kameralla (jopa järkkärillä) on jostain syystä ihan sikahankalaa saada kuva jossa värisävyt on todelliset ja tämä on ehkä kymmenen kuvan sarjasta (joista jokaisen kuvan jälkeen tein pientä säätöä kuva-asetuksiin :D) paras eikä ne sävyt oo vielä tässäkään ihan oikein mutta kuten sanottu, tämän parempaan ei pysty. Kynsikkäät on muuten lahja kaverille liittyen facebookissa alkuvuodesta pyörineeseen luovuus-haasteeseen. :)

IMG_0718-normal.jpg

Toinen neulomus tulee puolestaan itselleni, päätin aloittaa hyvissä ajoin ja neulon itselleni ympyrähuivin. Jälleen väri ihan vinksallaan, todellinen langan-väri on luumu. Tuo sulkakuvio on muuten yksi suosikki-pitsineuleistani vaikka "neljä silmukkaa yhteen" onkin aluksi vähän hankala mutta kun nyt on neulottu jo reilu puoli metriä niin se alkaa sujua aika helposti :D

Neuloin myös mustan pitsipipon josta ei nyt kuvaa ole koska en oo siihen ihan tyytyväinen ja purin sen oikeastaan kokonaan. Sen kanssa huomasin muuten että ei ole hyvä idea pitää parin kuukauden taukoa neulonnassa ja sitten huitaista pipo yhdessä illassa... En tiedä mikä tuli, luultavasti ihonalainen rakko, mutta en meinannut maanantai-iltana saada vasemman käden keskaria koukkuun kun oli keskeltä niin turvoksissa...! Himputti kun en älynny napata kuvaa. Seuraavaan päivään mennessä oli kuitenkin jo turvotus laskenut mutta pelästytti pienesti...

IMG_0709-normal.jpg

Neulonnan lisäksi olen aloittanut (vähän myöhemmin kuin yleensä) joka kesäisen perinteeni, eli Pottereiden lukemisen. Kaverini ihmetteli kuullessaan tästä tavasta mutta rehellisesti en itsekään tiedä mistä tai edes milloin tämä perinne sai alkunsa mutta useampana vuonna olen jo lukenut kaikki seitsemän Potter-kirjaa joko suomeksi tai englanniksi. Aloitin kaksi ja puoli viikkoa sitten ja nyt on neljäs kirja puolessa välissä. Ja voe tokkiinsa kun nuo kolme ensimmäistä oli niin ohkasia! Kun oon viime aikoina tottunut lukemaan tiiliskiviä, eli BDB (Black Dagger Brotherhood) ja Beautiful Creatures-sarja.

IMG_0696-normal.jpg

Kävin alkuviikosta Glitterissä ostamassa hiuspinnejä ja samalla nappasin mukaan kuuden euron yllätyspussukan ja nyt taputan itseäni selkään todella hyvästä valinnasta, sillä pinkkiä pääkallo-huivia lukuunottamatta kaikki pussista löytyneet tavarat ova aivan ihania ja laskin että uutena tavara-porukalle olisi hintaa tullut 46 e eli ei huono ostos. Tuota rusettia muokkasin sen verran että otin ponnarin pois, koska se oli vähän liian paksu minun tukkaani ja laitoin paikalle hauenleuan ja huivi puolestaan löysi tiensä postin kautta luokkakaverilleni jonka tyyliin se sopii kuin nakutettu, toivottavasti tykkää :)

IMG_0531-normal.jpg

Loppuun vielä vähän väriloistoa! Kiinanruusuni on ilahduttanut minua tänä kesänä jo peräti ei yhdellä eikä edes kahdella vaan kolmella nupulla ja alkuviikosta huomasin että neljäskin on tulossa! Ensimmäisen nupun huomatessani olin vähän yllättynyt koska olin jostain syystä siinä uskossa että kiinanruusuilla olisi samanlainen "lepokausi" kuin orkideoilla ja ruusuni kukki myös viime kesänä. onneksi olin väärässä :) Lisäksi olen niin innoissani siitä että jokainen nuppu on selvinnyt kukaksi asti, viime kesänähän tuo teki myös ehkä viisi tai kuusi nuppua mutta niistä vain yksi aukesi kokonaan. Toivottavasti ruusu-kultani ilahduttaa minua myös ensi kesänä ja monena kesänä senkin jälkeen :)

Eipä tässä taas muuta, ciao!