Tänään on vapaapäivä ja olen aamun aikana saanut paljon aikaiseksi! Olen tiskannut, siivonnut, pessyt pyykkiä ja ommellut, jei! Eli asiaan.

Minua ei pahemmin haittaa eletyn elämän jäljet itsessäni tai tavaroissani, tuo otsikon lainaus voisikin olla suoraan omasta elämän-filosofiastani. Asunnostani kuitenkin löytyy yksi elämän jälki josta en niin pidä...

IMG_1133-normal.jpg

Neljä vuotta sitten ostamani sohva on ottanut vähän nahkaansa ja kulunut aika pahasti reunoista ja olen epätoivoisesti sitä yrittänyt korjailla samalla miettien että pitäisi joko a) etsiä jonkinlainen sohvapeite tai b) tehdä mokoma itse. No, viime torstaina kun äiti (moi!) kävi Laprannassa otin autokyydistä kaiken irti ja kun suunta sattuikin viemään Euro-Kankaaseen, ostin sieltä pätkän mustaa puuvilla-kangasta josta tekisin sohvapeitteen.

IMG_1135-normal.jpg

Palaset leikattuna... Samalla tuosta näkee aika hyvin miten laaja-alaista tuo kuluminen on... Nyt voi jo tunnustaa että tässä vaiheessa olin vielä vähän epävarma, minulla kun ei ollut mitään varmaa suunnitelmaa, vain joukko ideoita päässäni siitä miten sen pitäisi onnistua... No, en kuitenkaan enää suostunut tässä vaiheessa peräntymään vaan totesin että jos ei toimi, voin aina purkaa ja yrittää uudestaan tai sitten tehdä kankaista jotain muuta.

IMG_1136-normal.jpg

Surrurrur! Ompelun tohinassa saumurista sammui vielä lamppukin... Onneksi se ei tahtia haitannut mutta pitää muistaa ostaa uusi kun sattuu taas kaupan päälle. Tässä vaiheessa alkoi jo näyttää aika hyvältä, suunitelma oli pitänyt toistaiseksi hyvin, huolimatta siitä että olin mitannut yhteen palaan melkein vaaksan verran ylimääräistä heheh.

Joskus kannattaa vain luottaa intuiitioon ja lähteä rohkeasti kokeilemaan ilman ohjeita! Sillä hyvinkin yksinkertaisista suunnitelmista saattaa syntyä valmista...

IMG_1139-normal.jpg

Jiihaa! Ei ehkä kaikista nätein/siistein peitto mutta ei hassummin ensikertalaiselta ja kun ottaa ettei mitään ohjeita tosiaan ollut. (Inner Voice: Joo joo, eiköhän tätä ohjeettomuutta ole korostettu jo ihan tarpeeksi...). Ja ainakin en joudu ihan heti ostamaan uutta sohvaa kun kulumista lukuunottamatta tuo on vielä ihan hyvässä kunnossa.

Eipä kai taas muuta, edessä pari vapaapäivä, jei! Vaikka ilma onkin vähän viileä, nautitaan auringonpaisteesta! Ciao!