Miulla on ne tietyt blogit jotka tarkistan lähes päivittäin, ja yksi niistä on Colour me! -blogi. Neitokainen oli tänään kirjoittanut mielenkiintoisesta aiheesta, nimittäin asioista jotka saa hymyn huulille. Kun loppuun vielä heitettiin kysymys että mikä lukijoita hymyilyttää niin onko ihme että aloin itsekin miettiä asiaa ja päätin siitä rustailla aihetta ihan postaukseen asti :)

Tänään on muunmuassa hymyilyttänyt se että valmistuminen on jälleen askeleen lähempänä, löysin nimittäin tänään opiskelijasivuilta tiedon että viimeisen tenttini uusinta on mennyt kirkkaasti läpi jeij!!! En oo oikeesti pariin viikkoon pystyny hengittämään kunnolla kun ensimmäinen uusintapäivä heti tentin jälkeen meni sivusuun sen nuhakuumeen takia niin kävin sitten viime kuussa uusimassa. Ja koska tämän kuun uusinta olisi ollut ylihuomenna, ja uusintoihin on ilmoittauduttava viikkoa ennen, olisi valmistuminen siirtynyt auttamatta tammikuulle jos tentti ei olisi läpi mennyt. Mutta kannatti luottaa ensituntumaan joka oli uusinnan jälkeen varovaisen optimistinen :)

IMG_0778-normal.jpg

Toinen hymyn aiheuttaja oli kamerasta löytynyt auringonnousu-kuva jonka olen tainnut ottaa muutaman viikon takaisen yövuoron jälkeen kun en tapani mukaan käynytkään viimeisenä aamuna pariksi tunniksi nukkumaan vaan loikkasin melkein heti kotiin tultuani bussiin ja huristelin maaseudulle. Sen verran kerkesin olla kotona että sain otetuksi ehkä yhden parhaimpia kuviani ikinä. Hymyn toi myös tämän päiväinen sää, kaikessa sateisuudessaan ja harmaudessaan. Miuhun on näköjään kesän aikana tarttunu kaverini rakkaus sadepäiviä kohtaan :D (terkkuja O)

IMG_0785-normal.jpg

Keksithän hymyilyttää aina, etenkin itsetehdyt kaurakeksit jotka on ehkä helpoin (ja nopein) keksiresepti ikinä. Kova oli aikomus tehdä noita jo sunnuntaina mutta kun siinä vaiheessa kun se leipomisinto iski jouduin huomaamaan ettei jääkaapissa ole yhden ainutta kananmunaa ja olin pyhästi itselleni luvannut että koska sunnuntai oli ensimmäinen vapaapäivä aikoihin kun ei ollut oikeasti mitään menoa, niin pysyisin tiukasti kotona yökkärissä. Päätös oli helppo pitää myös sen takia että siinä vaiheessa kun tämän kananmunattomuuteni huomasin, oli kaupat olleet kiinni jo puolisen tuntia heheh. Ja välihuomautuksena, tuntuu olevan ihan luonnonlaki että noita kaurakeksejä tehdessä onnistun aina polttamaan yhden pellillisen, mutta nyt ei palanut yksikään hyvä minä!

cats-normal.jpg

Kuvat Googlesta, kollaasi by me

Lisäksi koko syksyn oikeastaan on hymyilyttänyt vanha suosikkini musikaalien maailmassa, nimittäin Cats ♥. Päätin tehdä kollaasin lempikisuistani, elikkäs Bombalurina, Skimbleshanks, Munkustrap ja Jemima. Käytän nyt enkku-nimiä koska siitä on niin monta vuotta kun olen suomennoksen viimeksi nähnyt etten oikeasti muista ollenkaan noita suomennettuja nimiä!

grizabella-normal.jpg

Kuva Googlesta

Lisäksi all-time suosikkini ikinä, eli totta kai Grizabella! En ole vielä tähänkään päivään ymmärtänyt Grizabellan syrjimistä, mutta ehkä juuri se minua hahmossa kiehtoi, itsekin kun olen koulukiusaamisen kokenut. Hetkinen, tarkoituksenahan oli listata lempikissani, ei ne kissat joilla mielestäni on parhaimmat äänet... No jaa, taitaa olla minun kohdallani sama asia :D lisäksi jo pienenä minulle tuli jotain syvälle juurtuneita käsityksiä eri kissojen välisistä suhteista ja kun olen nyt tänä syksynä tutkinut netin ihmeellistä maailmaa, olen huomannut että monella muullakin on tullut samoja mielikuvia.

Eipä kait taas muuta, minä jatkan maanista hymyilyäni, hymyilkää tekin! Ciao!